مقالات

میوه خشک غنی از مواد معدنی در تغذیه سالم

عناصر معدنی نقش مهمی در امر تغذیه سالم دارند در این میان نقش کلسیم ماده معدنی تشکیل دهنده استخوان ها به همراه فسفر به روشنی مشخص شده است. به عنوان نمونه میوه های کیوی و موز با استفاده از کلسیم و فسفر فرآوری و غنی سازی شدند.

در هر دو میوه میزان جذب کلسیم بیش از فسفر می باشد میزان کلسیم در موز تا 600 درصد مقدار اولیه و میزان فسفر تا 200 درصد مقدار اولیه در کیوی افزایش یافتند از اینرو می توان این محصولات را به عنوان مکمل های طبیعی تامین مواد معدنی در کنار سایر مواد غذایی توصیه نمود.

کیوی خشک تغذیه ای ایده آل برا ی کاهش وزن است.

کیوی خشک منبع غنی ویتامین C است. ویتامین C یکی از ویتامین‌های مورد نیاز انسان است که توسط بدن انسان تولید نمی‌شود. کیوی خشک شده با داشتن ویتامین سی فراوان می‌تواند کمبود این ویتامین را در بدن جبران کند. افزایش ویتامین C، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و بدن را در برابر بیماری‌های واگیردار ایمن می‌سازد.

مصرف میوه خشک خصوصا کیوی خشک نقش بسیار مهمی در کاهش اشتها و در نتیجه لاغری اندام دارد. کیوی خشک با داشتن فیبر، احساس سیری را افزایش می‌دهد و هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. در نتیجه با هضم راحت‌تر غذا میزان سوخت و ساز بدن نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

موز خشک شده یک عصاره واقعی از املاح معدنی است.

قلب قوی برای زندگی طولانی و سالم حیاتی است. افزودن موز به رژیم غذایی می تواند راهی بسیار خوب برای سلامتی باشد.

غنی بودنش از پتاسیم در واقع یک شانس بزرگ برای ورزشکاران است. موز خشک شده مطمئنا سرشار از کربوهیدرات هاست.

موزخشک غنی از پتاسیم به ریلکس کردن ماهیچه ها بعد از یک روز خسته کننده کمک می کند. قبل از ورزش شدید موزخشک بخورید تا انرژی بگیرید و قند خون خود را حفظ کنید.

موز منبع عالی پتاسیم و ماده مغذی مسئول انتقال اکسیژن به مغز است. هم چنین کمک می کند ذهن خود را هوشیار نگه دارید چون منیزیم در میوه ها فعالیت الکتریکی مناسب بین سلول های عصبی در مغز ایجاد می کند. موز شما را باهوش تر می کند و به هوشیاری بیشتر کمک می کند. قبل از امتحان، موز بخورید تا از میزان بالای پتاسیم سود ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *